Boss Baby (2017)

Boss Baby (2017)

Michael recenserar ”Boss Baby” som nyligen släpps på BluRay.

Boss Baby är en film där bäbisar produceras på ett stort företag som även drivs av bäbisar och som håller på att konkureras ut av att folk köper hundvalpar istället. En bäbis med chefsposition skickas till familjen Templeton med uppdraget att lösa situationen och den sjuåriga Tim förstår att det är något mysko med sin nya lillebror.

Filmer försöker att roa båda små som stora och innehåller absolut lite roliga sekvenser, men handligen och filmens berättarstil känns inte helt genomarbetade. Filmen kan inte bestämma sig i vilken verklighet den ska berätta historien, vilket gör att vi som pubik ser den ur tre olika vinklar; De vuxnas vinkel; Tims fantasivärld och den ”verklighet som Tim och ”Baby Bossen” delar. Detta gör att historien i sig brister eftersom man aldrig vet vad som egentligen händer på riktigt och skämten kan tyvärr inte väga upp detta.

Som förälder kan man absolut uppleva lite igenkänningshumor, vilket alltid är roligt, men det räcker tyvärr inte hela vägen. Jag har givetvis svårt att uttala mig om hur man som barn upplever filmen, men baserat på min sons beteende när han såg filmen så skulle jag säga att ”Boss Baby” har svårt att hålla fast i sin publik. Sannolikt för att den blir smått förvirrande på grund av de olika perspektiven i filmen.

Om man som vuxen ska sätta sig ner och se en film med ett barn så finns det betydligt bättre alternativ.

Betyg 4/10